Warunki gwarancyjne
i wymagania eksploatacyjne
awg polonez
Udziela się gwarancji na sprawne działanie katalizatora spalin na okres 12 miesięcy lub 50 000 km, w zależności co nastąpi wcześniej, przy spełnieniu niżej podanych warunków:
- Samochód napędzany jest wyłączenie benzyną bezołowiową;
- Samochód oryginalnie wyposażony jest w katalizator spalin;
- Montaż katalizatora przeprowadzić w specjalistycznej stacji diagnostycznej lub warsztacie wymiany układów wydechowych;
- Zlikwidować usterki, które miały bezpośredni wpływ na uszkodzenie katalizatora;
- Przy wymianie katalizatora z przyczyny naturalnego jego zużycia (80 000, 100 000 km) jednocześnie należy wymienić Sondę Lambda;
- Jeżeli zachodzi potrzeba wstawienia łącznika przed katalizatorem, należy stosować wyłącznie łączniki z rur nierdzewnych i zwrócić uwagę na szczelność całego układu wydechowego;
- Katalizator stosować ściśle wg określonej pojemności silnika oraz zgodnie z gabarytami katalizatora demontowanego.
Nie udziela się gwarancji na uszkodzenia mechaniczne katalizatora oraz gdy samochód napędzany jest gazem.
Karta gwarancyjna bez daty, pieczęci, podpisów oraz z poprawkami i skreśleniami jest nieważna. W przypadku wystąpienia wad w działaniu katalizatora, wyłącznie z winy producenta, katalizator zostanie wymieniony na nowy w punkcie zakupu po okazaniu ważnej gwarancji i dowodu zakupu. W przypadku zagubienia karty gwarancyjnej Firma AWG POLONEZ nie wydaje duplikatów.
Należy stosować się ściśle do zaleceń Firmy AWG POLONEZ, niedozwolone jest uruchamianie na tzw. „popych” lub przez holowanie;
- Nie należy kontrolować pracy silnika przy zdjętych końcówkach przewodów zapłonowych;
- Wymieniać świece iskrowe wg zaleceń producenta samochodu średnio co 10 000 do 15 000 km;
- Kontrolować uszkodzenia systemu sygnalizowane lampką „mi” – Malfunction Indicator -pulsująca lampka sygnalizuje występowanie usterki „brak zapłonu”, która może spowodować uszkodzenie katalizatora;
- Kontrolować przewody wysokiego napięcia;
- Wymieniać olej silnikowy wg zaleceń producenta samochodu oraz okresowo kontrolować pracę silnika w specjalistycznej stacji diagnostycznej.
Trójdrożny katalizator spalin został tak zaprojektowany, żeby spełniał obowiązujące normy dotyczące emisji toksycznych gazów do atmosfery.
Aby spełnić wymagania normy w systemie sterowania silnika należy stosować cztery typy diagnostyki:
- diagnostyka katalizatora-umożliwia poprzez pamięć diagnostyczną określenie sprawności katalizatora;
- diagnostyka układu zasilania;
- diagnostyka misfire (brak zapłonu): system jest w stanie zdiagnozować brak zapłonu, który może spowodować uszkodzenie katalizatora lub zwiększenie emisji zanieczyszczeń;
- diagnostyka sondy lambda: umożliwia poprzez pamięć diagnostyczną, określenie prawidłowego działania sondy lambda.